Gimnazjum w Orzyszu powstało 1 września 1999 roku, podobnie jak wszystkie gimnazja w naszym kraju. Ten nowy typ szkół był efektem reformy systemu edukacji w Polsce. W naszej szkole uczy się około 500 uczniów, z czego 150 uczniów to uczniowie dojeżdżający z innych miejscowości. W szkole pracuje 34 nauczycieli i 11 pracowników administracji i obsługi. Gimnazjum posiada salę gimnastyczną, bibliotekę, stołówkę, świetlicę, pracownię komputerową, boisko szkolne z trybunami, tereny zielone.
W 2001 roku budynek został wyremontowany. Wymieniono okna, drzwi, pokrycie dachu. Wykonano nową, kolorową elewację. Zagospodarowano teren wokół szkoły.
Nasi uczniowie uczą się języka angielskiego. Dodatkowo mają możliwość nauki języka niemieckiego na zajęciach popołudniowych. Szkoła proponuje uczniom możliwość rozwijania swoich zainteresowań na zajęciach koła teatralnego, muzycznego, plastycznego, języka polskiego, matematycznego, internetowego, języka angielskiego oraz na zajęciach sportowych. Dla uczniów mających trudności w nauce zorganizowano zajęcia wyrównawcze.
Uczniowie naszego gimnazjum mają osiągnięcia w różnych dyscyplinach wiedzy i sportu. Organizujemy wiele konkursów i uroczystości szkolnych i środowiskowych. Prężnie działa Samorząd Uczniowski, Klub Europejski, Rada Rodziców. Nawiązaliśmy kontakt ze szkołą w Niemczech. Uczniowie polscy i niemieccy korespondują ze sobą.
Koła zainteresowań
W naszej szkole odbywają się następujące zajęcia dodatkowe i koła zainteresowań:
- Kółko polonistyczne
- Kółko matematyczne
- Kółko informatyczne
- Kółko muzyczne
- Kółko języka angielskiego
- Kółko teatralne
- SKS
- Klub Europejski
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki
- Drużyna Harcerska
- Kółko taneczne
Cele i zadania szkoły
Nauczyciele winni dążyć do wszechstronnego rozwoju ucznia jako nadrzędnego celu pracy edukacyjnej. Edukacja szkolna polega na harmonijnej realizacji przez nauczycieli zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania. Zadania te stanowią wzajemnie uzupełniające się i równoważne wymiary pracy każdego nauczyciela.
- Szkoła w zakresie nauczania, co stanowi jej zadanie specyficzne, zapewnia uczniom w szczególności:
- naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się i czytania ze zrozumieniem,
- poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia.
- dochodzenie do rozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanych treści,
- rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo - skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych itp.),
- rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego,
- traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie,
- poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego,
- poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej.
Galeria zdjęć
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!
|